Αγόρι τριών ετών διαβάζει άπταιστα και μετρά σε επτά γλώσσες
Έγινε μέλος της Mensa
Ένα νήπιο έγινε το νεότερο μέλος της Mensa στη Βρετανία, σε ηλικία μόλις τριών ετών, καθώς διαβάζει άπταιστα και μετράει σε επτά γλώσσες. (Βίντεο)
Ο Teddy Hobbs κατάφερε να γίνει μέλος της αποκλειστικής οργάνωσης για την πνευματική «ελίτ» σε ηλικία μόλις τριών ετών και εννέα μηνών.
Το παιδί-θαύμα από το Portishead του Somerset μπορεί ήδη να μετρήσει μέχρι το 100 σε έξι μη μητρικές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των μανδαρινικών, των ουαλικών, των γαλλικών, των ισπανικών και των γερμανικών.
Ο Teddy, που σήμερα είναι τεσσάρων ετών, έμαθε μόνος του να διαβάζει σε ηλικία μόλις δύο ετών και τεσσάρων μηνών – και τώρα είναι ικανός να διαβάζει ακόμη και βιβλία του Harry Potter, όταν οι γονείς του το επιτρέπουν. Του αρέσει ακόμη και να χαλαρώνει, λύνοντας κρυπτόλεξα.
Αγόρι τριών ετών διαβάζει άπταιστα και μετρά σε επτά γλώσσες -Έγινε μέλος της Mensa
Πώς ο μικρός Teddy έγινε δεκτός στη Mensa
Ο μικρός Teddy έγινε δεκτός στη Mensa στα τέλη του περασμένου έτους, αφού αρίστευσε σε ένα τεστ IQ με την ομάδα – σημειώνοντας 139 στα 160 στο τεστ Stanford Binet και σοκάροντας τους γονείς του, οι οποίοι δεν είχαν ιδέα πόσο έξυπνος ήταν.
Η 31χρονη Beth Hobbs και ο 41χρονος σύζυγός της Will λένε ότι δεν περίμεναν ποτέ ότι ο γιος τους, γεννημένος ως Theodore, θα έμπαινε στην ομάδα, και δεν σχεδίαζαν καν να υποβάλουν αίτηση για ένταξη.
Η Beth είπε συγκεκριμένα: «Μας είπαν ότι τα τρία χρόνια ήταν η μικρότερη ηλικία για οποιονδήποτε είχε γίνει δεκτός στη Mensa στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν και υπήρχε κάποιος στις ΗΠΑ ηλικίας δύο ετών.
Για να είμαι ειλικρινής, είναι εντελώς τυχαίο που μπήκε. Ποτέ δεν είχαμε στόχο να τον βάλουμε, και ακόμη και όταν τον αξιολογήσαμε, αυτό έγινε για να τον βοηθήσουμε όταν θα αρχίσει το σχολείο τον Σεπτέμβριο – ποτέ δεν σχεδιάσαμε να τον βάλουμε στη Mensa.
Κάναμε ένα τεστ IQ, όπου ουσιαστικά του είπαμε ότι θα καθόταν και θα έκανε παζλ με μια κυρία για μια ώρα, και το θεώρησε το πιο υπέροχο πράγμα.
Αγόρι τριών ετών διαβάζει άπταιστα και μετρά σε επτά γλώσσες -Έγινε μέλος της Mensa
Αφού το ολοκλήρωσε, ο σύμβουλος παιδιών της Mensa μάς είπε ότι ήταν επιλέξιμος – οπότε σκεφτήκαμε ότι μπορεί να γίνει μέλος. Ήμασταν λίγο σαν “Ορίστε;”. Ξέραμε ότι μπορούσε να κάνει πράγματα που οι συνομήλικοί του δεν μπορούσαν, αλλά δεν νομίζω ότι συνειδητοποιήσαμε πόσο καλός ήταν. Τον πήγαμε στο νηπιαγωγείο μετά και έπρεπε να γυρίσει σπίτι στη συνέχεια γιατί ήταν τόσο λυπημένος που έπρεπε να σταματήσει να κάνει παζλ. Θα λύνει ακόμη και κρυπτόλεξα για να ηρεμήσει.
Δεν ενδιαφερόταν καν τόσο πολύ για το τι είναι η Mensa, αλλά μόλις τώρα αρχίζει να καταλαβαίνει πως είναι πιο ικανός από τα άλλα παιδιά – έτσι όταν αρχίσει το σχολείο νομίζω ότι θα συνειδητοποιήσει περισσότερα.
Δεν είμαστε σίγουροι πώς κατέληξε έτσι, ο σύζυγός μου και εγώ δεν είμαστε γλωσσολόγοι – οπότε πάντα αστειευόμαστε ότι ο εμβρυολόγος πρέπει να του έβαλε μια βελόνα ή κάτι τέτοιο για να τον κάνει έτσι. Όλοι με τους οποίους έχουμε μιλήσει ήταν υπέροχοι, γιατί ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε υποστήριξη, αλλά δεν έχουμε ιδέα γιατί είναι τόσο έξυπνος.
Προς το παρόν δεν πληροί τις προϋποθέσεις για διάγνωση αυτισμού ή ΔΕΠΥ – και επειδή είναι τόσο μπροστά, είναι δύσκολο να του βρούμε βοήθεια για τη μάθησή του σε αυτή την ηλικία».
«Η ιδιοφυΐα του Teddy είναι ευλογία και κατάρα»
Η Beth λέει ότι η ιδιοφυΐα του Teddy είναι μια ευλογία και μια κατάρα όμως, με τον ίδιο να δείχνει ελάχιστο ενδιαφέρον για κάποια από τα πιο «φυσιολογικά» πράγματα που μπορεί να απολαμβάνει ένα μικρό αγόρι, όπως τα παιχνίδια και η τηλεόραση.
«Έχει και τις προκλήσεις του, οι φίλοι μου μπορεί να λένε: “Ω, πρέπει να πάρουμε λίγο c-a-k-e” και τα παιδιά τους δεν θα ξέρουν τι λένε, αλλά ο Teddy θα το συλλαβίσει αμέσως και θα θέλει λίγο.
Δεν μπορείς να του ξεφύγει τίποτα, ακούει τα πάντα. Θα θυμάται τις συζητήσεις που κάνατε μαζί του πέρυσι τα Χριστούγεννα.
Όταν αποκτήσαμε την κόρη μας, του αγοράσαμε ένα τάμπλετ για να μπορούμε να επικεντρωνόμαστε σε αυτήν, αλλά ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε πάρα πολύ να παίζει παιχνίδια ή οτιδήποτε άλλο. Αντίθετα, του αρέσει να χρησιμοποιεί εφαρμογές για να προσπαθεί να μάθει να μετράει μέχρι το 100 στα μανδαρίνικα και σε άλλες γλώσσες.
Η ιδέα του για τη διασκέδαση είναι ότι του αρέσει να κάθεται και να απαγγέλλει τους πίνακες των χρόνων, και μια φορά μάλιστα ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με τα κλάσματα που είχε ρινορραγία. Αυτή φαίνεται να είναι η ιδιοτροπία του και θα το δεχτούμε, αλλά προσπαθούμε πολύ να μην το κάνουμε θέμα».
Οι γονείς του θέλουν να τον κρατήσουν «ταπεινό»
Το ζευγάρι λέει ότι προσπαθούν να τον κρατήσουν «ταπεινό», δεδομένης της ιδιοφυΐας του, για να μην αναπτύξει κανένα σύμπλεγμα ανωτερότητας. Ωστόσο, προς το παρόν προφανώς δεν έχει επίγνωση των ικανοτήτων του σε σύγκριση με άλλα παιδιά της ηλικίας του».
«Φτάνουμε σιγά-σιγά στο σημείο στο νηπιαγωγείο τώρα που αρχίζουν να κάνουν ένα πιο επίσημο πρόγραμμα σπουδών. Οι φίλοι του μπορούν να διαβάσουν μερικά γράμματα της αλφαβήτου – εν τω μεταξύ, αυτός μπορεί να διαβάσει τον Χάρι Πότερ.
Θυμάμαι ότι τον έφερα μια μέρα στο νηπιαγωγείο και του είπα ότι νόμιζα ότι είχε μάθει μόνος του να διαβάζει και στην αρχή δεν με πίστεψαν. Τότε έβαλαν μια νηπιαγωγό να πάει να του μιλήσει εκείνη την ημέρα, και με πήραν πίσω λέγοντάς μου: “Όχι, έχεις δίκιο, Μπεθ”», πρόσθεσε η μητέρα του μικρού.
«Προφανώς δεν τον αφήνουμε να διαβάσει τον Χάρι Πότερ – διαλέγουμε πιο συναισθηματικά κατάλληλα βιβλία, αλλά ουσιαστικά βρίσκεται στο στάδιο όπου μπορεί να διαβάσει οτιδήποτε του βάλουμε μπροστά του.
Έχει επίσης ένα επίπεδο κατανόησης τώρα που κάνει τα πράγματα δύσκολα μερικές φορές. Έτσι, για παράδειγμα, τη Remembrance Sunday ρωτούσε τι είναι ο πόλεμος και για ποιον λόγο υπάρχουν οι παπαρούνες.
«Είναι δύσκολο να του το εξηγήσεις αυτό όταν είναι τόσο μικρός, ειδικά όταν γνωρίζει πράγματα όπως ότι υπάρχει πόλεμος στην Ουκρανία – οπότε ρωτάει αν γι’ αυτό βλέπουμε σημαίες της Ουκρανίας. Έχει απλώς αυτό το επίπεδο ενδιαφέροντος για συζήτηση πάνω από αυτό που περιμένω να συζητούν οι φίλοι μου με τα τετράχρονα παιδιά τους.
Έχει αρχίσει να το παρατηρεί όμως. Θα κοιτάξει κάποιους φίλους του που παλεύουν να διαβάσουν και θα πει κάπως “Πώς γίνεται να μην μπορούν να το κάνουν αυτό;” ενώ αυτός μπορεί – απλά προσπαθούμε να βεβαιωθούμε ότι δεν θα αναπτύξει ένα σύμπλεγμα ανωτερότητας γύρω από αυτό.
Οι κοινωνικές του δεξιότητες και οι δεξιότητες ανάπτυξής του είναι πραγματικά η κύρια προτεραιότητα, ξοδέψαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να αποκτήσουμε αυτά τα παιδιά – έτσι πρέπει να είναι καλοί πολίτες.
«Έχει κάποιες ιδέες ότι θέλει να γίνει γιατρός μια μέρα, επειδή αυτός και ο φίλος του αρέσκονται να παίζουν τους γιατρούς στο νηπιαγωγείο, αλλά αν τον ρωτήσετε τι θέλει να γίνει, θα πει απλώς ότι θέλει να επικεντρωθεί στο να γίνει ο Teddy».
Η Mensa είναι μια διεθνής ομάδα για άτομα με υψηλή νοημοσύνη που ιδρύθηκε το 1947 και δέχεται μέλη μόνο όσους βρίσκονται πάνω από το 98ο εκατοστημόριο του δείκτη νοημοσύνης παγκοσμίως.